BUURTVERENIGING

APPEL-DRIEDORP

Spoorlijn door Driedorp en Appel, het zogenaamde "kippenlijntje"

Van 1903 tot 1937 heeft er door onze buurt een spoorlijn gelopen die in de volksmond het "kippenlijntje" werd genoemd.

Met deze  kaart (uit 1906) kun je de spoorlijn (grijze lijn) volgen tot Voorthuizen. Klik HIER

Voor wetenswaardigheden over deze lijn: klik HIER

-----------

Voor de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed staat na bodemonderzoek in 2007 en een grondige analyse van de aangetroffen resten vast dat er zo'n 1000 jaar geleden in het bosje aan de Kamersteeg een houten kasteel (Ringwalburg) met bijgebouwen moet hebben gestaan.

Lees hier de krantenartikelen die naar aanleiding van de presentatie van een boek met de uitkomsten van het onderzoek verschenen in de diverse bladen.

Appels kasteel1           Appels kasteel2          Appels kasteel3

Voor meer informatie over de Ringwalburg in het algemeen: klik HIER

-----------